seat logo new

Seat

סיאט הוקמה ב-1950 במרטורל, ספרד במטרה לספק פתרון תחבורתי עממי לעם הספרדי שנשלט על ידי פרנקו. הדגם הראשון, שנקרא "סיאט 1400" ירד מפס היצור ב-1953 והפך להצלחה מיידית. ב-1984 הוצגה הסיאט המודרנית הראשונה: איביזה, שעוצבה על ידי בית העיצוב האיטלקי ג'יוג'ארו. ב-1990 השלימה פולקסווגן העולמית את רכישת סיאט אשר מהווה כיום חלק מקונצרן פולקסווגן.

הדגם הראשון של סיאט נקרא בפשטות "סיאט 1400" ונשא בגאווה את לוחית הרישוי 'B-87.223'. בשנת 1954 הוחלט כי 93% מחלקיה של כל מכונית שיוצרה בסיאט יהיו מתוצרת ספרדית וכושר היצור המצומצם בהתחלה- חמש מכוניות ביום בשנת 1953 עלה ל-42 מכוניות ביום בשנת 1957. מאז חלפו שנים רבות ובשנת 1974 יצרה סיאט 2 מיליון רכבים חדשים, נתון שהציב את סיאט במקום השמיני ברשימת יצרני הרכב האירופים באותה שנה.
בשנת 1984 הוצג הדור הראשון של מכונית הסופר מיני החשובה ביותר של סיאט: איביזה. על העיצוב היה אחראי מעצב העל ג'יוג'ארו, שעיצב בין היתר מכוניות עבור למבורגיני ועל הטכנולוגיה של המנועים הייתה אחראית חברת פורשה. בשנת 1986 רכשה פולקסווגן 51% ממניות חברת סיאט והפכה לבעלת השליטה בחברה בפועל. עם השנים הגדילה פולקסווגן את אחזקותיה בסיאט עד לרכישת מלוא מניות החברה בשנת 1990. בשנת 1993 חנכו חואן קרלוס, מלך ספרד ופרדיננד פייך, יושב ראש קבוצת פולקסווגן דאז, את מפעל סיאט הנוכחי במרטורל, ספרד.
כיום סיאט נחשבת לאחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם ולא בכדי: הודות לטכנולוגיה המתקדמת של פולקסווגן, לנחישות של עובדי סיאט ולתעוזה הספרדית, סיאט הופכת קניית רכב לחוויה. סיאט המודרנית מייצרת מכוניות צעירות, רעננות, ביצועיסטיות ומרתקות שמבטיחות הנאה מנהיגה לצד חדשנות טכנולוגיות ובטיחות מתקדמת.

לובי יצרן- נסיעת מבחן- סיאט









אני מסכימה לקבל הטבות, מידע שיווקי ודברי פרסומת